lördag, augusti 01, 2009

mitt första inlägg

jag är också skribent i den här bloggen, vilket jag tycker är kul. läser för tillfället sex böcker (första gången jag läser så många böcker samtidigt, och det är inte lätt ska jag säga!), men den boken jag gillar bäst är the other boleyn girl som jag läser för andra gången nu. det är en flicka, mary boleyn, som lever på 1500-talet och hon blir kungens älskarinna, fast hon redan är gift. hon är bara 14 år när hon hamnar i kungens säng, och hon tvingas av sin familj att vara kvar där för att familjen ska få mer makt. det här är en riktig händelse och jag älskar böcker som handlar om förr i tiden. som ni kanske vet så har boken blivit en film, och även om filmen inte är ett dugg som boken, så älskar jag filmen ändå. men jag tycker verkligen att boken är värd att läsa. en av mina favoritböcker ska jag säga. också en av mina favoritfilmer. :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Antar att jag borde läsa boken snart med andra ord :P